bezpieczny start w Zerówce i klasach 1–3 w Nowej Szkole Sopot
Nasze podejście
Rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy to naczynia połączone – dlatego zaczynamy od relacji. Małe klasy (do 16 dzieci) i przyjazna, domowa przestrzeń sprawiają, że uczeń czuje się pewnie, a nauczyciel zna jego mocne strony i potrzeby.
Co wyróżnia klasy 1–3?
- 4 godziny angielskiego i 2 godziny hiszpańskiego metodą immersion – język służy działaniu.
- Aktywna matematyka i gry strategiczne.
- Zajęcia STEM.
- Stały kontakt z naturą – park, las i plaża.
- Bez ocen cząstkowych – opisowa informacja zwrotna.

1. Fundament: bezpieczeństwo i relacje
Wierzymy, że dziecko uczy się najlepiej, gdy czuje się zauważone i kochanie.
- Małe zespoły (do 16 uczniów) pozwalają nam znać każde dziecko po imieniu, jego talenty i potrzeby.
- Troskliwi pedagodzy.
- Przyjazna, domowa przestrzeń: jasne sale, kąciki czytelnicze, sensoryczna strefa wyciszenia.
- Stały kontakt z rodzicami – dziennik elektroniczny + tutoringi
2. JĘZYKOWY start
Codziennie zanurzamy dzieci w języku angielskim:
- Powitania po angielsku czy hiszpańsku czy też rozmowa o pogodzie w tych językach nie są dla naszych dzieci zagadką.
- Zabawy fonetyczne i piosenki budują pewność mówienia bez lęku przed błędem.
- Spotkania z Native Speakerami i zajęcia konwersacyjne z nimi (od 2023 hiszpański, od 2025 angielski) pomagają dzieciom zanurzyć się w tych językach jeszcze głębiej.
3. Synergia prawej półkuli
Zwracamy szczególną uwagę, jak matematyka, muzyka i nauka języków obcych wzajemnie pobudzają kreatywność i harmonijny rozwój mózgu. Dlatego od pierwszej klasy uczymy matematyki w sposób nieszablonowy – projektowo i z elementami TOC – pozwalamy naszym native speakerom przyzwyczajać dzieci do ekspozycji na nowe dźwięki i akcenty, a dla chętnych prowadzimy starannie dobrane zajęcia umuzykalniające (rytmika, pianino, śpiew).
4. Popołudniowe pasje (13:50–17:00)
Wiemy, że każde dziecko jest inne. Jedne potrzebują więcej ruchu, inne wyciszenia. Szczególnie po dniu intensywnej zabawy i nauki. Dlatego tak starannie tworzymy roczną siatkę zajęć dodatkowych z których mogą korzystać dzieci na miejscu, dzięki czemu nasze rodziny oszczędzają sporo czasu na dojazdach.
Karate, harcerstwo, architektura dla dzieci? A może pianino lub japoński? Chyba, że gimnastyka, szachy, czy robotyka? Zachęcamy do podejrzenia aktualnej rozpiski zajęć dodatkowych by dowiedzieć się więcej:
5. Jak wygląda dzień?
Przykładowy plan dnia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
Czas | Aktywność |
---|---|
08:00 – 08:45 | Blok przedmiotów wczesnoszkolnych (czytanie, pisanie, matematyka projektowa) |
08:45 – 08:55 | Krótka przerwa (drugie śniadanie w klasie) |
08:55 – 09:40 | Specjalistyczny blok dnia – religia / informatyka-programowanie / wychowanie fizyczne |
09:40 – 09:50 | Przerwa ruchowa |
09:50 – 10:35 | Kreatywne myślenie TOC, WF lub zajęcia uzupełniające |
10:35 – 10:45 | Przerwa |
10:45 – 11:30 | Język angielski / hiszpański / muzyka / WF |
11:30 – 11:40 | Przerwa |
11:40 – 12:25 | Języki obce lub dalszy blok wczesnoszkolny |
12:25 – 13:05 | Przerwa obiadowa |
13:05 – 13:50 | Popołudniowy blok lekcji (religia, edukacja zintegrowana) |
13:50 – 14:00 | Przerwa |
14:00 – 17:00 | Zajęcia dodatkowe / świetlica (karate, robotyka, rytmika itp.) |
